Boken Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Har precis läst ut boken ”Ensamma hjärtan och hemlösa hundar” av Lucy Dillon.

20120111-112149.jpg

Jag är varken singel, gör karriär eller är en hundmänniska men boken har fått bra recensioner och lät som en mysig engelsk roman att läsa vid den öppna kaminen (om jag hade någon) med en kopp te och en filt över benen.

I verkligheten läste jag det mesta av boken i väntan på bussen eller på bussen och endast sista delen uppkrupen i soffan under en mysig filt och med några bitar Marabou mjölkchokladkaka med nonstop i en skål nära tillhands.

På baksidan av boken står det bland annat ”En härlig feel good-roman om att få en andra chans i livet, om lojalitet och villkorslös kärlek.”

Det tog några sidor att komma in i boken, kanske beroende på att jag läst lite i taget, men jag gillade verkligen historien och människorna man lär känna och kan absolut rekommendera den.