Miss Voon

I höstas tillbringade min man och jag en helg i Stockholm. Barnen var hemma med farmor och farfar, så det blev en väldigt lyckad helg både för oss och barnen och förhoppningsvis farmor och farfar också.

Vi åkte på lördag förmiddag, gick en sväng i affärer och åkte sedan till hotellet. Efter bio och otroligt god mat så gick vi till (då) nyöppnade Miss Voon och deras bar. Vi roade oss med att försöka att smälta in bland alla hippa och unga människor och försökte komma ihåg när vi sedan befann oss i en sådan miljö. Vilket vi inte kunde.

Drinken jag valde ”Loungefly” var otroligt god, så jag har letat upp ingredienserna på hemsidan så att jag kan övertala min man att göra den. För det här med drinkar blir det inte så mycket av efter vi fick barn, men att börja en lite festligare lördagkväll med en drink vore inte helt fel.

Loungefly

Tanqueray Gin, sage, pineapple, lime and sugar

Min översättning: Gin, salvia, ananas, lime och socker

Såg att sage kan betyda flera saker, iallafall där jag kollade, men salvia lät mest troligt.