Mysteriet med att få växter att leva och må bra

är löst. Ge dem lite vatten regelbundet och de mår väldigt bra. ATT jag inte kommit på det tidigare.

Som du kanske redan gissat har jag inte gröna fingrar eller ens en tendens till att ha gröna fingrar. När jag bodde hemma var det min syster som såg till att mina blommor överlevde (och de var minst sagt härdade efter mitt ovattnande) och under åren med eget hushåll har det gått upp och ner i hur mina blommor har överlevt.

Helt otroligt har jag faktiskt en växt, något slags klöver med blommor, som jag fick av min svägerska för sådär för femton år sen och som hör och häpna lever fortfarande. Ibland ser den vissen och ledsen ut men så blommar den upp igen.

Nu efter nyår har vi nya växter och tja, jag ger dem minst en månad i alla fall.

Nej, att vattna är inte speciellt svårt och tar ingen tid att prata om, men det är som om jag inte ser att det behövs vattnas. Eller rättare sagt, jag kan reflektera över att vi har blommor och att de nog borde vattnas snart, men att direkt då hämta vattenkannan har inte hittills hänt. Kanske något att ändra på i år?