Boken ”De oskyldiga” av David Baldacci

David Baldacci är en av mina favoritförfattare, jag har tidigare bl.a. läst hans böcker om Kamelklubben samt de om privatdeckarna Michelle Maxwell och Sean King.

Var lite osäker på hans nya bok, De oskyldiga, då handlingen verkade påminna om Lee Childs böcker om Jack Reacher. Efter att ha läst texten på baksidan av boken var jag inte helt övertygad om att den skulle vara bra, men redan en liten bit in i boken blev jag positivt överraskad av hur historien utvecklades och den får ett högt betyg av mig. Kan verkligen rekommendera att läsa den.

Den var kanske lite för genomskinlig ibland mot slutet men det var lätt att förlåta med tanke på persongalleriet.

Läser du böcker av David Baldacci, Lee Child eller Michael Connelly kan jag lova att du kommer att gilla denna bok.